loading...
mh-downloader
mh-downloader بازدید : 140 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

ليزر پوينتر سبز
خریدلیزر


رنگ مو یکی از مهمترین قسمت هایی است که در زیبایی موی شما نقش بسزایی دارد و می تواند تغییراتی باور نکردنی را در چهره ی شما ایجاد کند بنابراین ممکن است در طول عمر خود بارها و بارها موهایتان را رنگ کنید و همیشه با این موضوع رنگ کردن در ارتباط باشید .

در این مقاله ما مطالبی در زمینه  رنگ کردن موها به شما ارائه می دهیم که جزو باورهای غلط مردم در مورد رنگ موها می باشد.

 
باورهای غلط رایج در مورد رنگ مو

_ یکی از باورهای غلط این است که زمانی که شما موهایتان را رنگ کرده اید موهای شما نیاز زیادی به مرطوب کننده و نرم کننده پیدا می کند و بسیاری معتقدند که نرم کننده ها چه ماسک باشد و چه شامپو باعث ریزش موها می شوند اما باید بدانید که این یک باور غلط می باشد و نرم کننده ها باعث آب رسانی و لطافت موهایتان می شوند بنابراین بهتر است که از آن ها استفاده کنید بخصوص زمانی که موهایتان رنگ شده است زیرا در این زمان موهایتان بیشتر نیازمند رنگ کردن می باشد.

_ باور دیگر مسئله ی رنگ روی رنگ می باشد که بسیار بین خانم ها شایع شده است و همه بر این باورند که رنگ کردن دوباره ی موهای رنگ شده باعث زیباتر شدن موها می شود این یک باور کاملا غلط می باشد بهتر است فقط ریشه های موهایتان که رشد کرده را رنگ کنید و از رنگ کردن دوباره ی موهایتان که آسیب زیادی به موهایتان می زند جدا خودداری کنید.

_ یک باور دیگر این است که موهایتان را زمانی که خشک است رنگ کنید بهتر رنگ می گیرد اما اشتباه است زیرا موهای خشک تشنه می باشند و کاملا مواد شیمیایی رنگ را جذب می کنند و باعث آسیب رسیدن زیادی به موها می شوند. بهتر است موهایتان را قبل از رنگ کردن به کمک ماسک های مرطوب کننده مرطوب کنید وبعد رنگ کنید تا موهایتان کم تر آسیب ببیند.

 
۵ نکته ی مهم برای کسانی که اولین بار مو های خود را رنگ می کنند

اگر جزو آن دسته از اشخاصی هستید که تا بحال موهای خود را رنگ نکرده اید و برای اولین بار می خواهید موهایتان را رنگ کنید سعی کنید نکات زیر را به کار برید زیرا باعث می شوند که شما نتیجه بهتری بگیرید.

 
نکته ی اول در رنگ کردن مو

شما باید رنگ مویی را انتخاب کنید که ۱ یا ۲ درجه از رنگ موهای طبیعی خودتان روشن تر یا تیره تر باشد زیرا این تغییر چهره برای اولین بار بهتر است تا حد زیادی نزدیک به چهره ی طبیعی شما باشد .

 
نکته ی دوم در رنگ کردن مو

توضیحات روی برچسب رنگ مو را به دقت مطالعه کنید و به موقع رنگ مو را از روی موهایتان بشویید ، و به هیچ عنوان بیشتر از زمان ذکر شده رنگ مو را روی موهایتان باقی نگذارید زیرا باعث آسیب رساندن به ریشه ی موهایتان می شود.

 
نکته ی سوم در رنگ کردن مو

بهتر است موهایتان را زمانی رنگ کنید که چرب باشد زیرا چربی روی موها باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به موها می شود.

 
نکته ی چهارم در رنگ کردن مو

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موهایتان بهتر است که از یک نوع رنگ استفاده کنید و چند رنگ مو را باهم مخلوط نکنید.

 
نکته ی پنجم در رنگ کردن مو

حتما پس از رنگ کردن موهایتان از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسک های تغذیه ای مناسب استفاده کنید.

آرایشیک

mh-downloader بازدید : 139 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

دوربین دید در شب
دستگاه طراحی ناخن نایس نیل

احمدرضا درویش با تاکید بر اینکه مسائل فیلم رستاخیز «جناحی و خطی» و دچار «مداخلات سیاسی» بوده است، گفت: سازندگان فیلم «رستاخیز» در مسائل شرعی، قانونی و عرفی همه‌ی جوانب را رعایت کرده‌ و بر اساس اصول حرکت کرده‌اند و آنچه به وجود آمده، قطعاً بر اساس حکمتی است و حل خواهد شد.


کارگردان فیلم رستاخیز با حضور در برنامه‌ «شهرفرنگ» تلویزیون درباره‌ی حاشیه‌های فیلم «رستاخیز» و مسائل سینمای ایران سخن گفت و بیان کرد تا زمانی که هویت‌اش گروگان است و به‌ ناحق حبس شده، به خود اجازه نمی‌دهد دست به کار دیگری بزند. مشروح این گفت‌و‌گو در ذیل می‌آید.

    نخستین روز ماه محرم برای شما بیش از هرچیز یادآور چیست؟

این روز، روز بزرگی است. روز مجموعه‌ی داشته‌ها، هویت و میراث عمیق فرهنگی یک ملت و یک امت است. محرم با نام حسین(ع) شناخته می‌شود و حسین(ع) با محرم. شروع محرم همه‌ی شیفتگان اباعبدالله را به زمینه‌های معرفتی از جمله آزادگی، کرامت انسانی و آگاهی متمرکز می‌کند و مخاطب سکوت می‌کند تا بیشتر بشنود و بیشتر بفهمد.

    این حرف شما یادآور حرفی است که بعد از اتفاقات فیلم «رستاخیز» زدید. شما گفتید که پشت این اتفاقات حکمتی است و بر اساس آن حکمت در این مدت سکوت کردید. به نظر شما چه حکمتی پشت این قضایاست؟

ساخته شدن این فیلم بر مبنای حکمتی بوده است. من و باقی دست‌اندرکاران این فیلم معتقدیم که ما متکی بر نیرویی که متعلق به ساحت مقدس سیدالشهداست موفق شدیم جزو خدمتگزاران این فیلم باشیم. فکر می‌کنم هرکاری که در حوزه‌ی هنر و فرهنگ و هویت عاشورایی صورت می‌گیرد، حتماً حکمتی دارد؛ مثل خود واقعه. حتماً در آن سختی هم وجود دارد که البته سیلی آن هم نوازش است. قطعاً این حکمت خیر است و مصلحتی است که برکاتش نصیب فرهنگ و هنر کشور خواهد شد.

    در جایی گفته بودید که ماجرا درست مدیریت نشده است؛ توقع داشتید این قضیه چطور مدیریت شود؟

منظور من ماجراهای بعد از نمایش «رستاخیز» بود. مهم‌ترین مسئله این است که «رستاخیز» ساخته شده است. خود این دست‌آوردی بزرگ برای سینما و فرهنگ ایران است. تلاش 10- 11 ساله‌ای که توسط بخش وسیعی از نیروهای انسانی معتقد صورت گرفته به بار نشسته است؛ حال اینکه در ارتباط با مخاطب با مشکل مواجه شده، قطعاً بر اساس حکمتی است و حل خواهد شد.

سازندگان «رستاخیز» در مسائل شرعی و قانونی و عرفی همه‌ جوانب را رعایت کرده‌ و بر اساس اصول حرکت کرده‌اند؛ اصولی که در شأن مضمون و موضوع اثر باشد؛ بنابراین در حوزه‌ مدیریت دولتی می‌شد کمی با همگرایی بیشتری عمل کرد. خود من تا لحظه‌ تصمیم‌گیری برای پایین آوردن فیلم از پرده توسط دولت، در جریان کار نبودم و این نکته‌ی مهمی است. چطور می‌شود در عرصه‌ی فرهنگ، تصمیمی شتابزده در مورد اثری که دارای مجوز است و بنابر تأیید مقامات عالی رتبه‌ی فرهنگی کشور تمام مجوزهای شرعی و قانونی را دارد، گرفته شود و مؤلف اثر اصلاً در جریان نباشد؟!

ماجراهایی که در حواشی این فیلم اتفاق افتاد فقط یک اتفاق نیست و متکی بر یک رویکرد فرهنگی نزد مدیران ارشد فرهنگی کشور است. این رویکرد را باید واکاوی کرد تا در آینده مورد عبرت قرار بگیرد و تکرار نشود یا درست هدایت شود.


من در طول بیشتر از سه ماهی که از این اتفاق می‌گذرد، سکوت کردم. این اولین حضور رسانه‌ای من است و من همینجا از صدا و سیما تشکر می‌کنم. اتفاق مهمی در حوزه‌ی سینما افتاده که بازتاب‌های داخلی و خارجی داشته است و کار خوبی که رسانه‌ی ملی کرده این که نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده است. از این بابت که رسانه‌ی ملی با هوشیاری نسبت به این موضوع فرهنگی حساسیت نشان می‌دهد و به فضای گفت‌وگوی اجتماعی دامن می‌زند. همینطور از همه کسانی که نسبت به این ماجرا دغدغه دارند و واکنش نشان می‌دهند تشکر می‌کنم.

    برداشت شما از مدیریت صحیح این است که این جریان تبدیل به یک گفت‌وگو شود؟

دقیقاً. تا دو ماه بعد از پایین کشیدن فیلم از اکران، وزیر محترم فرهنگ و سخنگوی وزارتخانه از طریق مطبوعات حرف‌شان را می‌زدند و ما هم سکوت کرده بودیم. در عرصه‌ فرهنگ این فضای مناسبی نیست. البته اخیراً وضع بهتر شده و گفت‌وگوهای بیشتری صورت گرفته است. کمیته‌ای هم توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در درون وزارتخانه تشکیل شده است که این ماجرا را بررسی و راه‌های برون‌رفت از آن را پیدا کند.

    اگر خودتان را در مقام یک مسئول سینمایی قرار دهید، چه واکنشی به چنین اتفاقی نشان می‌دادید؟

باید دید این قضیه در کلیّت کشور چه منظومه‌ای دارد. در هر زمینه‌ای که بخواهید اثری تولید کنید و منافع ملی را با تولیدتان درگیر کنید، باید از جایی مجوز داشته باشید تا کارتان منطبق بر قوانین و استانداردهای تعریف شده‌ باشد. در حوزه‌ی فرهنگ هم وزارت ارشاد برای این منظور تعریف شده است. فرهنگ در مقایسه با دیگر فعالیت‌های عمومی قدری مورد غفلت و بی‌توجهی است و مظلوم واقع شده است. در عین حال نسبت به آن حساسیت هم وجود دارد.

با وجود تغییراتی که در همه‌ عرصه‌ها در دو سال گذشته شاهد بوده‌ایم، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی حوزه‌ی فرهنگ دغدغه‌ اصلی مسئولان دولتی نیست. به همین دلیل فضای شکننده‌ای به وجود آمده و شاهد آن هستیم که در همه‌ حوزه‌ها مانند موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... مطالبات و آرزوهای زیادی وجود دارد و از سویی امکانات هم کم است. نوعی آمیختگی هم هست و در برخی موارد مداخلات سیاسی بسیار بسیار تأثیرگذار است. ورود مسائل جناحی و خطی در حوزه‌ی فرهنگ آفتی بزرگ است؛ ماجراهای فیلم «رستاخیز» هم بطور کامل این قضیه را اثبات کرد.

«رستاخیز» از زوایایی بهانه‌ای بود برای عده‌ای که تابلوی خود را بالا بیاورند. بی‌شک اخلاق مهمترین دستاورد و درس عاشوراست، ولی متأسفانه این فضا آمیخته شد با مسائل غیر اخلاقی و رفتارهای غیرقانونی. آن‌هم در مورد فیلمی که مضمون‌اش درباره اخلاق حسینی است. دیدیم که در اعتراض به فیلم «رستاخیز» متأسفانه بسیاری از مصداق‌های ارزشی فرهنگ کشور مورد هتک حرمت قرار گرفت و حتی نسبت به وزیر فرهنگ و سازندگان فیلم و خانواده‌های معظم شهدا بی‌ادبی و توهین و افترا صورت گرفت. این‌ها رفتارهایی بود که بر اساس مسائل سیاسی اتفاق افتاد.

از طرفی دو روز قبل از اکران فیلم توافق هسته‌ای انجام شد و مسئولان فرهنگی نمی‌خواستند فضای عمومی کشور که تحت تأثیر موفقیت دولت در موضوع هسته‌ای بود، تحت‌الشعاع قرار بگیرد. به‌هرحال فیلمی که سال‌ها برای آن زحمت کشده شده است، قربانی این ماجراها شد و هزینه‌های فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی زیادی به کشور تحمیل شد. رفتاری که با این فیلم شد خارج از کشور بازتاب‌های زیادی داشت. در داخل هم افکار عمومی با پرسش‌های زیادی در حوزه‌های فقهی و قانونی و مدیریتی مواجه شد که هنوز هم به آنها پاسخ داده نشده است.


    این مسائل باعث سَرخوردگی شما شده است؟

اصلاً. همینجا این حرف را بگویم؛ روی سخنم با همکاران خودم و هنرمندان و اصناف و نخبگان فرهنگی است. ما بازتاب‌های زیادی را درباره تعلیق فیلم «رستاخیز» از سوی نهادها و نخبگان کشور مشاهده کردیم. شاید احساس شود که گرایش و رویکرد نسبت به موضوعات جدی و تاریخی که می‌تواند حساسیت‌های زیادی را بوجود بیاورد، سرخوردگی و ترس و نگرانی ایجاد کند. من می‌گویم که اصولاً کسی که می‌خواهد وارد اینطور کارها و تولیدات شود از ابتدا باید تکلیف خود را معلوم کرده باشد. ما از روز اول فکر می‌کردیم حتی اگر این کار 20 سال هم طول بکشد، ارزش دارد که پای آن بایستیم و به آن‌ها هم می‌گویم، مطمئن هستم که مسئله «رستاخیز» حل خواهد شد.

این کار تولید شده و دیر یا زود دیده خواهد شد. من آرزو دارم که در کشورم عاشقان و شیفتگان حضرت سیدالشهدا (ع) فیلم را ببینند، نقد کنند و گفت‌وگو به وجود بیاید. متأسفانه بسیاری از منتقدان که به فیلم اعتراض داشتند، اذعان داشتند که فیلم را ندیده‌اند! این باعث حیرت است؛ چطور می‌شود فیلم را ندید و نسبت به آن قضاوت کرد؟! هر اثری اگر قرار باشد درباره‌اش قضاوت شود، باید دیده شود و تبدیل به یک گفت‌وگوی اجتماعی شود. چه آن اثر توسط بخش خصوصی ساخته شده باشد، چه کار تلویزیون یا دولت باشد. باید درباره‌ی هر کاری گفت‌وگو شود و مردم قضاوت کنند.

    فیلم «رستاخیز» را در نیمه اول مهرماه در بغداد نمایش دادید. مهمترین خاطره شما از این حضور چیست؟

خاطره‌ی خیلی خوبی دارم. می‌دانید که کشور عراق مدفن بسیاری از معصومان و بزرگان است و نقطه عزیمت داستان فیلم ما هم از آنجاست. عکس‌العمل مردم برایم بسیار جالب بود. هنوز فیلم به پایان نرسیده همه‌ی مردم برخاستند و با ندای لبیک یا حسین به مدت 10 دقیقه فیلم را تشویق کردند. می‌دانید که در سال‌های گذشته میتینگ‌های حزب بعث در همان تالاری که فیلم نمایش داده شد برگزار می‌شد. برای من که تجربه‌ی دفاع مقدس را دارم شنیدن اینکه ندای لبیک یا حسین در قلب بغداد توسط سینمای ایران به پژواک درمی‌آید و شکوه این صحنه، بسیار مسرت‌بخش بود.

    برخی فیلم‌ها و صحنه‌های پرخاطره دفاع مقدس کار شماست. آیا ممکن است باز هم در سینمای دفاع مقدس فیلم بسازید؟

به‌شرط حیات، بله. من از دیرباز دو آرزو داشتم؛ یکی اینکه در کارنامه‌ی سینمایی من فیلمی درباره‌ی نهضت عاشورا باشد و کارنامه‌ی سینمایی من به نام حضرت سیدالشهدا (ع) متبرک شود؛ این آرزوی بزرگ من بود که محقق شده است. آرزوی دیگرم تولید فیلمی درباره‌ی آزادی خرمشهر است با نام «شکوه پیروزی» که از گفتن حرفش هم می‌ترسم، چون کار بسیار وسیع و بزرگی است. اگر توفیقی باشد سراغ آن هم می‌رویم. به‌هرحال این قضیه جزو رویدادهای عمیق تاریخ معاصر ماست. من توفیق داشتم که در دوران هشت سال دفاع مقدس فیلمبردار عملیات‌های مختلف باشم و این احساسات همراه نسل ماست و ما هنوز کمابیش درگیر مسائل جنگیم.

    در جایی گفتید که سینمای ایران "پدر" ندارد، منظورتان از این حرف چیست؟

واقعیت این است که عرصه‌ی هنر بخصوص سینما عرصه‌ی بسیار حساسی است و کسانی را لازم دارد که کمی فراتر از دغدغه‌های فردی، به افق و عمق استراتژیک سینمای کشور بپردازند. ما به عنوان فیلمساز درگیر تخیل و آرزوهای فردی خودمان هستیم، اما هدایت این کشتی مهم و اثرگذار و دیده‌بانی آن کار آن ''پدر" است. احساس می‌کنم در سینمای ایران دیده‌بان وجود ندارد. سینما در مقایسه با هنرهای دیگر اثرگذاری و اهمیت بیشتری دارد و امروز در دنیا مهمترین هنر و رسانه‌ای اثرگذار است. چون دو مؤلفه مهم صدا و تصویر را دارد که برای انتقال پیام و هویت و احساس و خیال مهم است. خیال، زبان، فرهنگ و تاریخ ما می‌تواند از طریق سینما به درستی منتقل شود.

همچنین واقعیت دیگر این است که ما در منظومه رسانه‌های جهانی هیچ سهمی نداریم. درست است که در بین نخبگان و جشنواره‌ها و رسانه‌ها اسم سینمای ایران مطرح است، اما باید پیام سینمای ایران را که سینمایی متکی بر هویت مستقل ایرانی است، به گوش و چشم بینندگان جهانی برسانیم. بطور مثال در کشورهای منطقه مشترکات زیادی با کشورهای اسلامی و فارسی زبان داریم؛ سؤال من این است که ما از منظومه‌ی نمایشی کشورهای اطراف خودمان چه سهمی داریم؟ نه در سینما بلکه حتی در هنرهای دیگر مثل موسیقی، تئاتر، معماری، کتاب و... . چرا از فیلم «رستاخیز» اینقدر استقبال می‌کنند؟ چرا از دیدن آن حیرت می‌کنند؟ علت آن اعتبار سینمای ایران است.

چرا ما در عرصه نمایشی کشورهای اسلامی حضور نداریم؟ در غرب که پیشکش! سؤال اصلی این است که در عرصه‌ی داخلی پیام سینمای ایران به تمام اقشار ملت می‌رسد؟ آیا مجموعه تولیدات سینمای ایران دربرگیرنده هویت و فرهنگ و تاریخ و زبان و آیین ایرانی است؟ یا سینمای ما خلاصه شده در خیابان‌های تهران؟ سینمای ما از بی‌توجهی اقتصادی رنج می‌برد. از حدود 1200 شهر کشور تنها 64 شهر سینما دارند. این‌ها نکاتی است که در حوزه تولید، مسائل فنی، اقتصاد سینما و ارتباطش با مردم وجود دارد.

    پس از نظر شما بخش خصوصی که وارد این عرصه می‌شود کار پرمخاطره‌ای انجام می‌دهد؟

حتماً همین‌طور است. ما امکان بسیار بزرگی داشتیم که همان مضمون و موضوع فیلم بود. با تکیه بر این مضمون بزرگ و اعتبار سینمای ایران تلاشی بین‌المللی در مورد جذب سرمایه‌ی خارجی توسط تهیه‌کننده‌ی فیلم انجام دادیم، بطوری که حتی یک ریال از پول بیت‌المال در این فیلم هزینه نشده است و فیلم بطور مطلق متعلق به بخش خصوصی است. در ضمن فیلم به صورت تولید مشترک است، یعنی با دو موسسه خارجی در هزینه‌های هنگفت فیلم مشارکت صورت گرفته است که خود این برای سینمای ایران اتفاق مبارکی است.

اگر مؤسسات سرمایه‌گذاری خارجی در این فیلم مشارکت کردند به دو دلیل است: اول عشق و ارادت شرکای خارجی به مضمون عاشورا و بعد اعتماد به سینمای ملی ایران. حال وقتی این فیلم در اکران داخلی از پرده سینما پایین کشیده می‌شود همزمان کشورهایی که قرار بوده این فیلم در جشنواره‌های آن‌ها نمایش داده شود یا در سینماهایشان اکران شود هم نمایش فیلم به تعلیق در می‌آید. برای اینکه آن‌ها اعتمادشان را به قراردادهای مشترک با تهیه‌کننده فیلم «رستاخیز» از دست می‌دهند. قراردادهای مشترک این فیلم با سرمایه‌گذاران خارجی به مهر ارشاد مزین است و به تأیید وزارت خارجه رسیده است و این اتفاقات اعتماد متقابل را از بین می‌برد. این یک اتفاق فرهنگی است که به سادگی براساس یک دستور و با شتابزدگی در موردش تصمیم‌گیری می‌شود و بعد تبعات فرهنگی و حواشی آن پدید می‌آید.

    آیا سینمای ایران ورشکسته است؟

معتقدم درآمدی در سینما وجود ندارد که بگوییم ورشکسته است. از نظر من سینمای ایران یک سینمای تجربی است. ما وقتی می‌توانیم سینمای ایران را حرفه‌ای و بعد اقتصاد آن را مولد بدانیم و بعد بر اثر تغییر شرایط آن را ورشکسته قلمداد کنیم که این سینما بتواند مبتنی بر مؤلفه‌های سینمای حرفه‌ای حرکت کند؛ یعنی در بخش سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی و بازار بتواند مراودات طبیعی داشته باشد. وقتی چنین شرایطی نداریم و سینمای ایران با کنار رفتن دولت سقوط می‌کند، خیلی نمی‌تواند حرفه‌ای باشد که حالا بگوییم ورشکسته شده یا نشده است.

این سینما مبتنی بر دغدغه‌های فردی افراد شکل گرفته و بخشی از فیلمسازان و تهیه‌کنندگان در آن به صورت کاملا تجربی فعالیت می‌کنند. در عین حال که اصناف و انجمن‌های مختلف هم دارد، اما هنوز هم نتوانسته است به طور طبیعی از درون خود ارتزاق کند و در عرصه بین‌المللی از پشتوانه‌های حرفه‌ای برخوردار باشد.

    هفته پیش محمدرضا شریفی‌نیا مهمان این برنامه بود و درباره‌ی وجود مواد مخدر در بین برخی اهالی سینما از او پرسیدیم که ایشان هم تأیید کرد؛ نظر شما در این باره چیست؟

من به خودم اجازه نمی‌دهم در مورد چنین مطلبی حرف بزنم. از نظر من چنین چیزی در سینما وجود ندارد. اگر هم وجود دارد حتماً باید آن را استتار کنیم و در درون خانواده آن را دنبال کنیم. سؤال این است که مگر جامعه ما در بخش‌هایی دچار این مسائل نیست؟ البته در کشور ما با این پشتوانه تاریخی و هویتی و اصول حاکم بر نظام اجتماعی قطعا وجود این مسائل ناپسند است ولی هر خانواده‌ای باید عیوب خود را در درون خود نقد و رفع و معالجه کند. اینکه در یک برنامه‌ی زنده در مورد هنرمندان سینما و سینمایی که از اطراف دچار فشارهای مختلف است و با زحمت، آبرو و حرمتی به دست آورده است و الگوی افراد است، آن‌هم از طرف کسی که به هر حال حرفش اثرگذار است، پسندیده نیست. من به آقای شریفی‌نیا و دوستان دیگری که این گونه فکر می‌کنند توصیه می‌کنم که بدون سرپوش گذاشتن بر عیوب، از محاسن بگویند و حمل بر صحت کنند و عیوب را با بزرگ‌منشی در داخل خانواده با اخلاق حسینی حل کنیم.

    کار بعدی شما چه خواهد بود؟

مثل همه فیلمسازان آرزوهای زیادی دارم. هر چقدر هم که سن بالاتر می‌رود آرزوها هم بیشتر می‌شود. ایده‌های زیادی وجود دارد، اما نکته‌ای هست که با تأسف می‌گویم؛ این اولین فیلمی نیست که نمایش آن مشکل پیدا کرده است، اما تفاوتی با فیلم‌های دیگر دارد، نه از نظر حجم کار و هزینه‌هایش و سیمرغ‌هایی که در جشنواره فجر گرفته است، بلکه احساس می‌کنم تا زمانی که هویت من گروگان است و به‌ ناحق حبس شده است، به خودم اجازه نمی‌دهم دست به کار دیگری بزنم. قله‌ی اعتقادی من در فیلم «رستاخیز» متجلی شده و تا تکلیف آن معلوم نشود دست و دلم به کار دیگری نمی‌رود.

    سینمای ایران بیش از همه به چه چیزی نیاز دارد؟

همدلی، هویت، توجه و مهربانی.

ایسنا

mh-downloader بازدید : 126 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

چراغ قوه پلیسی بزرگ
خرید پد ضد عرق

پوستی که مستعد پوست پوست شدن است و سریع تحریک می شود و حساسیت را نشان می دهد، پوست حساس به شمار می آید. این نوع حساسیت می تواند عوامل متعددی داشته باشد که یکی از این عوامل استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و بهداشتی است چراکه بسیاری از این محصولات ترکیبات سالم و عاری از مواد شیمیائی ندارند و اغلب حاوی مواد شیمیائی قوی و خطرناک هستند.پوست حساس در برابر بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی حساسیت نشان می دهد و سریع قرمز می شود و می خارد. همه افراد می توانند در برخی موارد و با استفاده از برخی محصولات بهداشتی، پوستی حساس داشته باشند. پوست های خیلی حساس حتی در برابر نور آفتاب نیز حساسیت بیشتری نشان می دهند.
این افراد معمولاً نمی توانند به خوبی آفتاب بگیرند و پوست آنها زیر نور خورشید قرمز و ملتهب می شود و سریع لایه لایه می شود.



علائم پوست های حساس


علائم بارز پوست های حساس التهاب، قرمز شدن و لایه لایه شدن پوست و حساسیت آن در برابر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی مواد شیمیائی قوی یا نور خورشید و حتی آلودگی هواست. اضطراب و استرس نیز در وضعیت پوست های حساس تأثیر زیادی دارد. افرادی که پوست های حساس دارند هنگام پیلینگ کردن نیز بسیار اذیت می شوند چراکه پیلینگ باعث تحریک بیشتر این نوع پوست ها می شود. پوست افرادی که پوست های حساس دارند سریعاً در برابر گرما و سرما واکنش نشان می دهد و تحریک می شود. افرادی که پوست های حساس دارند بهتر است غذاهای ادویه دار و تند نخورند و از مصرف بیش از حد مواد حاوی کافئین خودداری کنند. هم چنین این افراد باید در استفاده کردن از محصولات آرایشی و بهداشتی نهایت دقت را بکنند و از محصولات باکیفیت استفاده کنند.

مراقبت از پوست های حساس کار چندان ساده ای نیست. شست وشوی این نوع پوست ها باید با آب ولرم و لوسیون های مخصوص پوست های حساس انجام شود. به افرادی که پوست های حساس دارند توصیه می شود که با آب گرم پوست صورتشان را نشویند. استفاده از مرطوب کننده امری ضروری برای حفظ طراوت پوست های حساس به شمار می آید. البته بسیاری از افراد نسبت به عطر و اسانس کرم های مرطوب کننده حساسیت دارند و خود این مرطوب کننده ها باعث تحریک پوستشان می شود. شست وشوی بیش از دوبار در روز برای افرادی که پوست های حساس دارند، توصیه نمی شود چراکه باعث تحریک پوست می شود. استفاده از لوسیون های مخصوص پوست های حساس تأثیر مثبت و به سزائی در حفظ سلامت پوست های حساس دارد.پوست حساس در برابر بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی حساسیت نشان می دهد


دلایل حساس شدن پوست

برخی از عوامل محرک، به پوست که محافظ بدن است، آسیب رسانده و موجب از دست رفتن آب بدن می‌شوند و در نهایت داشتن پوستی نرم و لطیف محال به نظر می‌آید. از جمله این موارد:

محصولات پاک کننده‌پوست حاوی سولفات لوریل سدیم
استفاده افراطی از صابون‌های قوی
ترکیبات محرک در محصولات روزانه مراقبت از پوست از قبیل اسید سالیسیلیک، اسانس‌ها و عصاره گیاهان یا روغن‌های اسنشیال
تمیز نکردن پوست از آلودگی‌ها، باکتری‌ها یا سلول‌های مرده به طور کامل
استفاده از محصولاتی همچون پترولاتیوم، موم عسل، لانولین و روغن‌های اسنشیال
در صورت بی‌توجهی به این موارد و استفاده طولانی از محصولات محرک، نتیجه‌ای جز اگزما، پسوریازیس، پوستی کاملا خشک، پیری زودرس و دیگر علائم حساسیت‌های پوستی حاصل نخواهد شد.

همچنین درصورت استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی مواد محرک پوست، آسیب سلول‌ها امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. هرچه این محصولات حاوی مواد تحریک کننده قوی‌تری باشد و استفاده از این محصولات تداوم بیشتری یابد، آسیب‌ها نیز جبران‌ناپذیرتر خواهد بود.

۵ پیشنهاد ایده آل برای پوست های حساس

از محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده کنید که مواد تشکیل دهنده کمتری داشته باشد. چراکه هرچه قدر مواد تشکیل دهنده و ترکیبات آن بیشتر باشد، احتمال این که پوست شما نسبت به یکی از این ترکیبات حساسیت پیدا کند بیشتر خواهد بود. تحقیقات نشان داده که استفاده از محصولاتی که ترکیبات بی شمار دارند سیستم ایمنی سطح پوست را ضعیف می کند.

استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. از کرم های ضدآفتاب برای پوست های حساس استفاده کنید و دقت کنید موادی مانند دی اکسید تیتانیوم نداشته باشد تا کمتر ایجاد حساسیت کند.

در صورت نیاز محصولات آرایشی و بهداشتی تان را تغییر دهید. معمولاً عادت کردن پوست به یک محصول چندان جالب نیست بنابراین بهتر است از هر محصولا آریشی تان دو نمونه متفاوت داشته باشید و یک هفته در میان یکی از آنها را استفاده کنید.

خواندن برچسب و دستورالعمل های روی محصولات را فراموش نکنید. چنان چه بدانید که نسبت به ترکیب خاصی حساسیت دارید، در صورتی که این ترکیب در محصول وجود داشته باشد استفاده از آن را کنار می گذارید. جالب است که بدانید لاک های ناخن حاوی ترکیب شیمیائی به نام فرمولدیید است که باعث خارش و سوزش چشم می شود.
افرادی که پوست های بسیار حساس دارند، می توانند تنها از ترکیب آب و کرم های هیدروکورتین برای پاک کردن صورتشان استفاده کنند.

ماسک مناسب پوست های حساس

یک فنجان ماست پرچرب، یک دوم فنجان بلغور جو. ماست و بلغور را به خوبی در مخلوط کن، مخلوط کنید. سپس ماسک را روی پوستتان قرار دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشوئید.

آفتاب

mh-downloader بازدید : 127 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

دوربين ديد در شب
خرید اینترنتی دوربین دید در شب دوچشمی

«با تو»: مسابقه عکس محرم و عاشورا (8) «تابناک با تو» بینندگان گرامی امروز، روز پایانی ارسال عکس های مسابقه محرم و عاشوراست و عکس هایی که از این روز به بعد ارسال می شوند، در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.

اما از آنجا که بسیاری از بینندگان عزیز از فراخوان عکس «تابناک با تو» استقبال فراوانی کرده اند و شمار عکس ها بسیار زیاد است و زمان زیادی برای تنظیم و انتشار آن نیاز است، تصمیم بر آن شد که انتشار عکس ها شما خوبان را تا پایان ماه صفر ادامه دهیم و در هر نوبت گزارش های تصویری شما بینندگان گرامی را به نمایش گذاریم.

در پایان نام پنج عکس برگزیده به عنوان برندگان مسابقه به همراه عکس هایشان آورده خواهد شد و شما می توانید با رأی به هر عکس امتیاز بدهید. آرای شما برای گزینش عکس های برتر تأثیرگذار خواهد بود.

از جمله موضوعاتی که در این مسابقه مد نظر بوده، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی است.

هم اکنون عکس های ارسالی برخی از شما خوبان را به نمایش می گذاریم.



mh-downloader بازدید : 149 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

چراغ قوه شارژی بزرگ
دوربین دیددرشب

روایتی از اخراج قیصر امین‌ پور از حوزه هنری ماجرای اخراج قیصرامین پور از حوزه هنری و سروش نوجوان از زبان خودش و به نقل از دکتر اسماعیل امینی شاعر و استاد دانشگاه.

امینی می‌نویسد: این بخشی از روایت قیصر امین‌پور است از ماجرای اخراج از حوزۀ هنری: « ... و به اصطلاح طوری شد که کم‌کمک داشتند در اینکه چه کاری ساخته بشود یا چه کاری ساخته نشود، چه شعری گفته شود، چه شعری گفته نشود، این داستان چرا چاپ شد، این یکی فیلم چرا این طور بود، دخالت می‌کردند و همین باعث اصطکاک‌هایی شد که در سال 66 ما که حدودا 13 نفر بودیم از آنجا انشعاب کردیم. بیانیه‌هایی در روزنامه‌ها در دفاع از ما نوشتند ولی خب به جایی نرسید و در واقع ما 13 نفر را اخراج کردند و بعد گروهی از ما رفتیم مجلۀ سروش نوجوان را راه انداختیم.»

بعدها قیصر را از سروش نوجوان هم اخراج کردند و بعد هم وقتی دفتر شعر جوان و انجمن شاعران تشکیل شد و قیصر و دوستانش فعالیت فرهنگی و ادبی خود را از این طریق پی گرفتند، ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند که خانه شاعران تعطیل بشود یا دست‌کم تبدیل بشود به اداره‌ای پر از کارکنان مطیع و سر به‌راه، همچنان که مرسوم و متداول است.

البته پس از مرگ قیصر، هم حوزۀ هنری برنامۀ باشکوهی برگزار کرد، هم سروش کتاب ویژه‌ای در بزرگداشت یاد قیصر چاپ کرد، هم همان ابر و باد و مه و خورشید و فلک و سازمان‌ها و اداره‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌هایی که تمام دلواپسی‌شان ادامۀ حیات فرهنگی قیصر امین‌پور و دوستانش بود، در برگزاری مراسم و انتشار ویژه‌نامه‌ها و چاپ بنرهای چندمتری سنگ تمام گذاشتند.

این دوگانگی از کجا می‌آید؟ چرا دستگاه‌های فرهنگی با این همه گستردگی، جایی برای امثال قیصر امین‌پور ندارند؟ اما برای بزرگداشت و ویژه‌نامه و بنر و تندیس همه آماده به خدمت هستند؟

 بیان این ماجرا در یک نکتۀ ساده است و آن این است که نظام اداری که تابع هیولای بروکراسی است، برای هنرمند و متفکر و منتقد و اهل خلاقیت، هیچ تعریفی ندارد. در نظام اداری همۀ افراد باید مستخدم (استخدام‌شده) باشند، باید شمارۀ مستخدمی داشته باشند، باید تابع سلسله‌مراتب اداری باشند، حتی وقتی که شعر می‌گویند یا داستان می‌نویسند یا نقد می‌کنند و یا حتی وقتی که می‌اندیشند. این است که در روال تبدیل هنرمند به کارمند و منتقد به مستخدم، میان دستگاه اداری و اهل اندیشه و هنر، تنش ایجاد می‌شود.

قیصر امین‌پور هم مثل دوست نزدیکش، سیدحسن حسینی، از این نگرش اداری به اهل اندیشه، هنر و فرهنگ، ناخرسند بود و بازتاب این ناخرسندی در زندگی و شعر و نوشته‌های این دو یار همدل بارها و بسیارها آمده است.

شگفت اینکه آن ابر و باد و مه و خورشید و فلک، همچنان با جدیت تمام به انجام همان وظایف پیشین مشغولند، یعنی تلاش برای ایجاد مانع در راه شعر و اندیشه و در صورت امکان، تعطیلی جلسات شعر و تخته‌کردن درهای محافل شعر و خانۀ شاعران و البته با همان جدیت پیگیر خبر مرگ شاعران هستند تا بزرگداشت بگیرند و پوستر بسازند و بر درختان شهر تصویر شاعران فقید را بیاویزند از زمین تا به بلند.
عصرایران

mh-downloader بازدید : 120 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

فروش چراغ قوه حرفه ای
آموزش تنفس کوهنوردي

پنج اصل مهم در رعایت قواعد املایی پنج اصل مهم در رعایت قواعد املایی

در نگارش فارسی به دلایل گوناگون که موجب پدید آمدن چند گونه رسم الخط شده است، باید توجه داشت که می توان با رعایت پنج اصل تعیین شده، قواعد املایی را بهتر به کار برد و دیگر در گذاردن علامت ها و نگارش حروف متعدد فارسی دچار سردرگمی نشد. این پنج اصل عبارتند از:

اصل آسان خوانی و آسان نویسی

هنگامی که بین دو رسم الخط در نوشتن کلمه ای دچار شک و تردید می شویم بهتر است کلمه ای را انتخاب کنیم که آسان تر خوانده و نوشته می شود؛ کلمه ای که هنگام خواندن مجبور به دوباره و چندباره خوانی آن نباشیم. برای مثال نوشتن کلمه «شکستپذیر» به شکل «شکست پذیر» ساده تر نوشته و خوانده می شود، حتی اگر در رسم الخط، اصل بر اتصال باشد این ترکیب را باید طبق اصل اول جدا بنویسیم.

اصل تطابق مکتوب و ملفوظ


مطابق این اصل بهتر است کلمات همان گونه که تلفظ می شوند به کتابت در آیند. اگرچه رعایت این اصل در هیچ زبانی ممکن نیست. برای مثال در زبان انگلیسی حرف k در واژه هایی مثل knife , know خوانده نمی شود اما به نوشتار در می آید. در فارسی این اصل بیشتر در نوشتن کلمات عربی کاربرد دارد. برای مثال فارسی زبانان کلماتی مثل «بلوی، شوری، مبتلی، رحمن» را به شکل «بلوا، شورا، مبتلا، رحمان» می نویسند؛ یعنی همان گونه که تلفظ می کنند.

در زبان فارسی نیز کلماتی هستند که این قانون شامل آنها نمی شود؛ کلماتی که در آنها واو معدوله به کار رفته است. مانند: خواهر، خوارزم، خواب، خواستن، خوانا، خویش.

تلفظ واو معدوله تا قبل از قرن هفتم و هشتم هجری رایج بوده است: خُوَ (xva) در خُواهر، خُوارزم.
امروز این حرف را از کلمات حذف نکرده اند چراکه کلماتی دیگر مشابه تلفظ آنها وجود دارد که ممکن است موجب اختلاطشان شود؛ مانند
خوان/ خان، خویش/ خیش، خوار/ خار، خواستن/ خاستن.

 اصل یکنواختی قواعد


یکی از اصولی که بی تردید در نوشتن فارسی باید آن را رعایت کرد، یکدستی و یکنواختی رسم الخط است. نویسنده باید یک شیوه برای املای فارسی انتخاب کند و در همه جا به آن پایبند باشد. برای مثال اگر در رسم الخط پذیرفته شده او «جدانویسی» مبنا قرار گرفته است باید این اصل در همه جا رعایت شود. این موضوع در سازمان ها، ارگان ها و به ویژه مطبوعات اهمیت دارد و همه باید مطابق یک دستورالعمل بنویسند تا دوگانگی و تشتت در خط فارسی ایجاد نشود.

اصل اختیار اشهر

گاه پیش می آید که نویسنده بین دو گونه رسم الخط ـ که البته هر دو از لحاظ دستوری صحیح است ـ تردید می کند، در اینجا او باید با توجه به اصل اختیار اشهر گزینه ای را که در بین مردم معروفتر و پذیرفته تر است انتخاب کند.

در رعایت این اصل باید توجه داشت که گاه برخی از گزاره های نادرست در بین مردم رواج پیدا کرده است و دیگر شکل صحیح آن برای کسی آشنا نیست. در این موارد اصل اختیار اشهر اجراشدنی نیست چراکه هدف، اصلاح زبان است و به سبب پذیرفته شدن یک گزینه نادرست نباید آن را به کار برد. مثلاً بسیاری می پندارند کلمه «می گوییم» به علت کاربرد فراوان و همگانی آن صحیح است حال آن که شکل درست آن «می-گوییم» است و باید همین گزینه را انتخاب کرد.

اصل پرهیز از التباس و آمیختگی


در نوشتن برخی ترکیبات در فارسی باید توجه کرد که اتصال آنها موجب اختلاط و آمیختگی کلام نشود. برای مثال عبارت «چه را برداشتی؟» به معنی «چه چیز را برداشتی؟» اگر به شکل متصل نوشته شود معنی دیگری را به وجود می آورد: «چرا برداشتی؟»
اصولی که در بالا آمد، از مواردی است که رعایت آنها هنگام نوشتن و یا ویرایش یک نوشته، کار را بر نویسنده یا ویراستار ساده تر کرده، او را از سردرگمی و یا تعصب و تقیّد بی جا رها می سازد.

یادآوری: با وجود این قواعد، یک نکته را همواره در نظر بگیریم؛ تغییر در رسم الخط همیشه موجب نادرستی واژه نمی شود، مثلاً کتابها و کتاب ها هیچ تفاوتی با هم ندارند. اصولاً اتصال و انفصال در کلمات مرکب تغییری در معنای آن ایجاد نمی کند بنابراین خود را چندان مقیّد به قوانین رسم الخط نکنیم و بیشتر به نکات دستوری زبان بپردازیم؛ هرچند این نکته را فراموش نکنیم که منظور ما رسم الخطی است که مطابق دستور زبان فارسی باشد نه رسم الخط نادرست!

مریم اسدیان، دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی

mh-downloader بازدید : 138 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

فروش گن لاغری مردانه
دوربين شکاري الماني

نخستین زن عکاسی که هنوز در ۱۰۱ سالگی کار می‌کند!  «تسونِکو ساساموتو» از نخستین زنان ژاپنی است که به حرفه‌ی عکاسی خبری اشتغال یافت. او در اول سپتامبر سال ۱۹۱۴ متولد شد و یکی از مسن‌ترین عکاسان این کشور به شمار می‌رود. علی‌رغم این‌که در سال گذشته دست و هر دو پای او شکست، هنوز حاضر نیست عکاسی را رها کند. خانم ساساموتو که اکنون دوران نقاهت خود را طی می‌کند، در حال تکمیل یک پروژه‌ی عکاسی از گل‌ها با نام «گل‌های درخشان» است که با هدف ادای احترام به دوستان درگذشته‌اش انجام می‌گیرد.

خانم ساساموتو از ۲۵ سالگی به عکاسی حرفه‌ای مشغول بود و بخاطر ثبت عکس‌هایی پیش و پس از جنگ جهانی در ژاپنٰ مورد توجه و احترام قرار گرفت. به گفته‌ی خبرگزاری زایْکه‌ئی ژاپن، کنجکاوی ذاتی این بانوی عکاس او را به سوی انتخاب سوژه‌ها و کارش پیش می‌برد. او در مواقعی درباره‌ی سوژه‌های‌ش گفته‌است: «خیلی می‌ترسیدم اما کنجکاو بودم، دوست‌ش نداشتم اما می‌خواستم ببینم‌ش. احساس می‌کنم که مجبورم با جهان مواجه شوم و بگذارم که مردم نیز چیزهایی را که من می‌بینم، ببینند. فقط می‌خواهم تصاویر آن‌چه را که دیده‌ام، ثبت کنم.» در ادامه عکس‌هایی از خانم ساساموتو رو با هم خواهیم دید.

تسونکو می گوید بسیار مهم است که درباره‌ی زندگی‌تان مثبت‌اندیش باقی بمانید و هرگز تسلیم نشوید.

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-9

«هرگز نباید تنبلی کنید.»

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-10

«شما نیاز خواهید داشت که خودتان را پیش ببرید و آگاه باقی بمانید. به این ترتیب است که می‌توانید جلو بروید.»

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-11

گنبد هیروشیما پس از بمباران اتمی، سال ۱۹۵۳٫

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-4

مدرسه گیشاها، سال ۱۹۵۱

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-3

سوهو توکوتومی، سال ۱۹۵۷

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-5

کشتی سویا که برای سفر به قطب طراحی شده‌بود، سال ۱۹۵۶٫

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-12

سیاستمداری به نام اینه‌جیرو آسانوما، سال ۱۹۵۵٫

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-13

البته نمی‌توان از اینکه خانم ساساموتو زنی بسیار شیک‌پوش است، چشم‌پوشی کرد!

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-1

مصاخبه خانم ساساموتو با شبکه NHK ژاپن را که کمی پیش از صد سالگی‌اش انجام شده، این‌جا ببینید.

یک پزشک





mh-downloader بازدید : 125 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

چراق قوه
خرید گن مردانه

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در ديدار از نمايشگاه مطبوعات، خواستار استفاده مردم و مسئولان از مترو به منظور حضور در اين نمايشگاه به عنوان اقدامي در جهت توسعه فرهنگ استفاده از مترو به عنوان وسيله حمل و نقل پاک شد.

مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي که خود با مترو به ديدن نمايشگاه مطبوعات رفته بود، افزود: با توجه به استقرار دو ايستگاه مترو در ضلع شمالي و ضلع جنوبي محل برگزاري نمايشگاه مطبوعات در مصلاي امام خميني (ره)، مترو بهترين وسيله براي حضور در اين نمايشگاه است.

وي که در اين ديدار سه ساعته از غرفه رسانه هاي مختلف ديدن کرد، با حضور در غرفه شهرداري تهران با خبرنگاران حوزه شهري تعدادي از خبرگزاري ها و سايت هاي خبري به گفت و گو پرداخت و به پرسش هاي آنها در خصوص موضوعات مطروحه پاسخ گفت.

گفتني است بيشترين پرسش خبرنگاران از معاون شهردار تهران در اين بازديد در خصوص اجراي طرح کاهش موسوم به طرح ال اي زد و زمان آغاز اجراي اين طرح بود که وي در پاسخ با تأکيد بر عزم مديريت شهري بر اجراي اين طرح، لزوم همراهي ساير دستگاه هاي دست اندر کار از جمله پليس از طريق برگزاري جلسات مديريتي و کارشناسي را مورد تأکيد قرار داد.
آریا

mh-downloader بازدید : 149 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

دوربین
بهترین چراغ قوه شارژی

چه عواملی می توانند دوبینی ایجاد کنند؟ +++++++++ دوبینی (Double vision) که به عنوان دیپلوپیا ( diplopia) نیز شناخته می شود، ممکن است خود علامت یک بیماری جدی مانند تومور، لخته خون یا ترومای سر (ضربه) باشد و یا اینکه تنها یک علامت ساده خستگی چشم یا تجویز اشتباه عینک باشد.


به گزارش «تابناک با تو» کودکانی که دچار ناتوانی هایی مانند سندرم داون یا فلج مغزی هستند، ممکن است دوبینی را به علت اختلال عملکرد یا ناهماهنگی عضله چشم تجربه کنند. عوامل دیگر آن عبارتند از بیماری های عصب شناختی و التهابی. دوبینی می تواند "دو چشمی" باشد؛ به این صورت که زمانی که فرد از هر دو چشم استفاده می کند دارای دوبینی می شود، یا "یک چشمی" باشد به این صورت که زمانی که فرد تنها از یک چشم استفاده می کند نیز دارای دوبینی است.

 
شکل- دوبینی به 4 نوع بالا می تواند دیده شود

بیماری های چشم مسبب دوبینی

طبق گزارش Eyerobics.com دوبینی معمولا علامت وضعیتی به نام انحراف چشم یا لوچی (استرابیسم) است. در این وضعیت، چشمها در جهت مناسب قرار ندارند و ممکن است به سمت یکدیگر، دور از هم، به بالا یا به پایین انحراف داشته باشند. انحراف چشم همیشه موجب دوبینی نمی شود اما زمانی که موجب دوبینی می شود، کودک سرش را کج می کند یا میچرخاند تا با یک چشم ببیند و نگذارد تصویر دوتایی ایجاد شود. دکتر میچل اسکیمن اپتومتریست و نویسنده کتاب "Understanding and Managing Vision Deficits" بر اهمیت شناسایی زود هنگام و درمان این اختلال تأکید می کند چون جلوگیری از دید یک چشم، می تواند باعث از بین رفتن یا عدم رشد تیز حسی بینایی شود. دوبینی تک چشمی بسیار نادرتر از دوبینی دو چشمی است.

 
شکل- تصویر بالا حالت طبیعی چشم، تصویر پایین انحراف چشم

 
پروفسور جان هاپکینز از چشم پزشکی Susan B. Bressler گزارش می کند که دوبینی تک چشمی می تواند به واسطه آستیگماتیسم، خشکی چشم، برخی انواع مشکلات شبکیه یا آب مروارید ایجاد شود. آستیگماتیسم وضعیت شایع و قابل درمانی است که در آن شکل قرنیه نامنظم می شود. وضعیتهای جدی دیگری که می توانند موجب دوبینی شوند عبارتند از جا به جایی عدسی و جدا شدن شبکیه.

 
شکل- دوبینی ناشی از جدا شدن شبکیه

بیماری های مسبب دوبینی  

بیماری هایی که می توانند دوبینی ایجاد کنند عبارتند از ام اس، مننژیت، سکته مغزی و بیماری عصبی عضلانی میاستنی گراویس. طبق گزارش Bressler، دو عامل شایع دوبینی در بزرگسالان بالای 50 سال وضعیتهای تیروئیدی و آسب اعصاب مغزی هستند. کاهش جریان خون به علت بیماری هایی مانند پر فشاری خون یا دیابت کنترل نشده می تواند به عصبهای مغزی آسیب وارد کند. به علاوه وضعیتهای عصبی مانند سندرم گیلن – باره گاهی اوقات بر چشم اثر میگذارند و موجب تاری دید و یا دوبینی می شود. طبق گزارش مؤسسه ملی سلامت امریکا، سندرم گیلن - باره اغلب به دنبال یک عفونت خفیف اتفاق می افتد و موجب التهابی می شود که بخشهایی از عصبها را از بین میبرند. میاستنی گراویس یک بیماری خود ایمن است که می تواند باعث شود عضله چشم بیش از حد ضعیف شود و نتواند حرکات چشم را کنترل کند. بیمارانی که میاستنی گراویس دارند اغلب دچار افتادگی یا فرورفتگی می شوند.

 
بیماری های مغزی مسبب دوبینی


دوبینی ناگهانی ممکن است نشانگر وضعیت پزشکی جدی باشد. دوبینی می تواند به واسطه سکته مغزی، ضربه سر، تومور مغزی، تورم مغزی یا آنوریسم اتفاق بیفتد.  میگرن چشمی ممکن است علاوه بر ایجاد سردرد، اختلالات بینایی مانند دوبینی ایجاد کند. میگرن چشمی تصور می شود به علت تغییراتی در جریان خون در مغز ایجاد شود. تشخیص درست این وضعیت حیاتی است چون علائم جدا شدن شبکیه (وضعیتی که نیاز به درمان فوری دارد تا از کوری جلوگیری شود) با میگرن چشمی ممکن است به اشتباه گرفته شود.

منبع: livestrong
زینب رهامی

mh-downloader بازدید : 154 جمعه 15 تیر 1403 نظرات (0)

خريد کفي افزايش قد
قیمت لیزر حرارتی

وقتی به كارنامه «ساره بیات» نگاه می‌كنیم، آنچه بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد شم غیرقابل‌ انكار او در انتخاب‌هایش است كه نقش‌هایش چه كوتاه و چه بلند، از نقاط برجسته آن كارها به حساب می‌آیند.


 وقتی به كارنامه «ساره بیات» نگاه می‌كنیم، آنچه بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد شم غیرقابل‌ انكار او در انتخاب‌هایش است كه نقش‌هایش چه كوتاه و چه بلند، از نقاط برجسته آن كارها به حساب می‌آیند.  ساره بیات اگرچه در تلویزیون با مجموعه «یك مشت پر عقاب» دیده و با «بانو» مطرح شد اما روند درخشش را با حضور در فیلم تحسین‌شده «جدایی نادر از سیمین» پی گرفت. او در نقشی مكمل چنان توانایی‌هایش را به رخ كشید كه حتی در جشنواره‌های خارجی هم تحسین شد؛ اتفاقی كه با فیلم «ناهید» برای او افتاد. او در حالی این روزها «خداحافظی طولانی» را در اكران دارد كه منتظر نمایش پروژه عظیم و تاریخی «محمد (ص)» است.

خداحافظی رضایتمندانه

یكی از عوامل تاثیرگذار و مهم برای من در شروع همكاری در یك پروژه، میزان اعتمادی است كه به كارگردان اثر دارم و علاقه شخصی‌ام به سبك فیلمسازی آقای موتمن باعث شد تا حضور در فیلم «خداحافظی طولانی» را قبول كنم. چه زمانی‌كه كار ساخته می‌شد به خاطر نوع برخورد حرفه‌ای ایشان و چه زمانی كه كار در جشنواره پخش شد و مورد توجه قرار گرفت باعث شد تا به این نتیجه برسم كه در انتخاب این فیلم اشتباه نكرده‌ام.


دایه حضرت رسول (ص)

حضور در بعضی كارها كاملا دلی است و حس خوبی كه آن كار دارد باعث می‌شود به هیچ مساله دیگری فكر نكند. برای من پیشنهاد بازی در نقش دایه حضرت محمد (ص) در پروژه بزرگ «محمد (ص)»، اتفاق فرخنده و مباركی بود كه اصلا در مورد پذیرش كار حتی لحظه‌ای تردید نداشتم.

بركت و نور معنوی جاری در این كار به حدی زیاد بود كه اصلا برای هیچ‌یك از عوامل از جمله من مهم نبود كه این كار الزاما در زمان جشنواره در بخش مسابقه حضور داشته باشد. به یاری خدا در زمان اكران هم مطمئن هستم كه اتفاقات بسیار خوبی برایش می‌افتد. این كار در زمان تولید با وسواس خاصی ساخته شد و این مساله باعث شد تا پروسه تولید كار طول بكشد. قطعا نتیجه این نگاه و تلاش جمعی دشوار، در اكران كار تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

حضور در بعضی كارها كاملا دلی است و حس خوبی كه آن كار دارد باعث می‌شود به هیچ مساله دیگری فكر نكند

زنی از طبقه پایین

حضور در نقش زنانی از طبقه پایین جامعه یا در خانواده‌ای كه دچار مشكل است، اتفاقی با برنامه‌ریزی قبلی یا عمدی نیست. «ناهید» را به خاطر چنین مساله‌ای انتخاب نكردم بلكه به نظرم داستان بسیار خوبی داشت و معتقدم یكی از بهترین آثار سینمایی بوده كه تاكنون در آن بازی كرده‌ام و خوشحال هستم این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی مورد استقبال و تحسین واقع شد.

رد شدن از سد مخالفت‌ها

من كارم را با تئاتر شروع كردم، خیلی سال پیش بود كه برای جشنواره پلیس كار تئاتر می‌كردم. حدود 2سال تئاتر كار كردم و بعدش چند سالی كار نكردم. دلیلش درس و دانشگاهم بود و یكسری كارهای شخصی. از طرفی چون بعد از نخستین كار تئاترم در جشنواره پلیس به عنوان نفر اول بازیگر زن انتخاب شدم پیشنهادات كاری زیاد شد ولی خانواده‌ام مخالف بودند و نگذاشتند كار كنم. با خود گفتم سنم بالاتر برود تا زورم به آنها بچربد (باخنده)  چون اگر سنم بالا برود دیگر با من كار ندارند.

شاگرد اول كلاس

وقتی كه بعد از آن وقفه تصمیم به بازگشت گرفتم، با كلاس‌های آقای پرستویی در موسسه كارنامه شروع كردم. آنجا هم جزو شاگرد اول‌ها بودم و درسم خوب بود. بعد از آنجا برای «یك مشت پر عقاب» كه یك سریال تاریخی معاصر بود کارم کردم.  سریال «یك مشت پر عقاب» نخستین كار تصویری من بود ولی در كنار آدم‌های حرفه‌ای قرار گرفتم؛ مثلا نخستین پلانم با رضا كیانیان را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم و در طول كار خیلی از ایشان یاد گرفتم اما به دلیل اینکه نخستین کارم بود و به دلیل حرفه‌ای بودن اکیپ برایم سخت بود.

حدود یك سال و نیم سر آن پروژه بودیم. یكسری از سكانس‌ها حذف شد، در ممیزی، در تدوین و خیلی اتفاقات خاصی برای سكانس‌ها و پلان‌های من افتاد و نمی‌دانم به چه دلیل همه هم در سكانس‌های من بود. ولی به‌طور كلی برای نخستین تجربه، كار راضی‌كننده‌ای بود.

هنر به شكل یواشكی

خانواده من خیلی با بازیگری مخالف بودند و من پنهانی رشته تحصیلی دانشگاهم را هنر انتخاب كردم كه از راه هنر یواشکی وارد بازیگری بشوم ولی نشد و دانشگاه هنر خواندم و بعد كه دانشگاه تمام شد، با كلاس‌های بازیگری ذهن خانواده‌ام را آماده كردم. خانواده من همیشه به من اعتماد داشتند و دوستان صمیمی من هستند اما هنر را جزء مشاغل نمی‌دانند.

من كارم را با تئاتر شروع كردم، خیلی سال پیش بود كه برای جشنواره پلیس كار تئاتر می‌كردم

جایگاه عزیز، دردانه خانواده

فكر می‌كنم به هر چیزی كه در این حرفه می‌خواستم تا به امروز رسیده‌ام. شاید خیلی كم‌ توقع باشم ولی به آن چیزی كه خواستم رسیدم. خیلی سخت به اینجا رسیدم و شاید برای همین است كه خیلی جایگاهم را دوست دارم. در كارهایی كه كردم آنقدر اتفاقات عجیب و غریب و سخت افتاد كه شاید هركس دیگری غیر از من بود امكان نداشت بیشتر از این پیش برود ولی فكر می‌كنم كه این سختی‌ها را لازم داشتم به خصوص برای من كه یك آدم عزیزدردانه بودم و سختی‌های مختلف را تجربه نكرده بودم. خیلی راضی‌ام از اینكه در زندگی كاری‌ام صبور بودم و موانع زیادی را پشت سر گذاشتم.

مجله زندگی ایده آل

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 207
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,097
  • بازدید ماه : 1,097
  • بازدید سال : 20,252
  • بازدید کلی : 102,124