loading...
mh-downloader
mh-downloader بازدید : 143 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)

پمپ باد برقي ماشين
فروش دوربين کوچک

شاید من همچون همه مازندرانی ها از اینکه تیم چهارم مازندران در ۸ وزن با ۵ مدال طلا و ۳ مدال نقره و ۵ مدال برنز با بیش از ۳۰ امتیاز اختلاف با تیم نایب قهرمان و ۳۶ امتیاز نسبت به تهران بزرگ با آن همه اعتبارات و امکاناتی که دارد، قهرمان شده خیلی باید خرسند و راضی باشم اما در کنار این مسئله این سوأل را هم از رسول خادم که خودش را عقل کل کشتی کشور می داند می پرسم که چرا تهران بزرگ با آن همه امکانات و اعتبارات و مربیانی که دارند تنها با دو مدال به کار خود خاتمه داد؟

یا چرا کرمانشاه قطب ممتاز کشتی کشور تنها ۳ مدال درجه ۲ و ۳ ، استان گلستان که یکی از قطب های کشتی خیر کشور است با ۱ مدال درجه ۲ به کارنامه خود خاتمه دادند؟

images

این کارنامه یعنی تعطیلی مطلق کشتی کشور! از کشتی کشتی همدان، لرستان، خراسان رضوی، گیلان، کردستان، اصفهان، خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی و … هیچ خبری نبود و این همه رکود و سقوط در استان های کشور ارمغان خوبی برای کشتی مازندران به شمار نمی رود! این ادعا از آن جهت قابل تصدیق است که اگر استان های ذکر شده در رشته کشتی احیا شوند این مسئله باعث تلاش بیشتر جامعه کشتی مازندران برای اثبات شایستگی هایش می شود.

دلاور مردان مازندرانی نباید درحاشیه امنیت باشند زیرا قصد ما صید مدال های رنگارنگ آسیا، جهان و المپیک است.

مازندرانی ها زمانیکه سایر استان ها را آماده و سرحال احساس کنند بر تحرک خود برای کسب موفقیت خواهند افزود مسابقات قهرمانی کشتی کشور باید در چارچوب نظم و انضباط قانونی و رده بندی فنی مناسب برگزار شود اما جا دارد که از درخشش یلان مازندران نیز به نیکی یاد کنیم که در اوزان ۵۷ سید مصطفی دامادی، در ۶۱ مهران نصیری، در ۷۰ سعید داداشپور، در ۸۶ محمد جواد ابراهیمی و در ۱۲۵ کیلوگرم سید رضا موسوی صاحب ۵ نشان طلا شدند.

فرزاد عموزاد خلیلی، کیانوش نادری، اباذر اسلامی ۳ دلار دیگر مازندرانی به ۳ نشان نقره دست یافتند و جابرصادق زاده، سید مهرشاد اکبری، مهران شیخی، رضا اطری نیز به نشان برنز این مسابقات رسیدند که این موفقیت را به آنها تبریک می گوییم.

البته از جابر صادق زاده قهرمان کشتی پهلوانی کشور و اباذر اسلامی قهرمان سابق کشور انتظاری بیشتری برای صید مدال طلا بود این نکته را نیز بارها یادآور شده بودم که مهدی تقوی، عزت الله اکبری و ایمان محمدیان بازهم در این مسابقات حضور نیافتند که این علامت سوأل بزرگی برای جامعه ورزشی و کشتی استان بوده است؟

قهرمانان باید میل خواستن را برای پوشیدن دوبند تیم ملی داشته باشند در این ارتباط تقوی میلی برای مسابقات جهت کسب دوبند تیم ملی ندارد و وضعیت عزت الله اکبری نیز به همین منوال است وی پس از کسب یک مدال نقره دیگر نتوانست توانمندی خود را به مرحله ظهور بگذارد ایمان محمدیان هم بعد از صید مدال جوانان دیگر توفیقی برای حضور در مسابقات جهانی نداشته است البته مهدی تقوی به دیوار سختی به نام حسن یزدانی برخورده است که عبور از سد وی کار بسیار سختی براتی تقوی خواهد بود.

در این ارتباط نباید احساساتی قلم زد و باید واقعیت کشتی را درک کنیم، به هیچ عنوان نباید به دنبال اصرار بی جهت برای حضور برخی از قهرمانانی که انگیزه لازم را برای پوشیدن دوبند تیم ملی ندارند، باشیم. البته مازندرانی ها باید در مسابقات جهانی امسال ناکامی مسابقات قهرمانی دوره گذشته جهان را جبران کنند و کسب مدال های جهانی حداقل خاستگاه جامعه کشتی از آنهاست.

مازندرانی ها در اوزان ۶۱ – ۶۵-۷۰-۷۴-۸۶ -۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم چشم به صید مدال طلا دارند، صید مدال طلا قهرمانی جهان یعنی جواز حضور در تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی المپیک خواهد بود البته مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی مسابقات جام جهان پهلوان تختی و جام جهانی نیز جاده صاف کن بسیاری از قهرمانان جهت حضور در مسابقات المپیک خواهد بود البته در کشتی فرنگی هم مازندرانی ها چشم انتظار درخشش قاسم رضایی و بشیر باباجانزاده هستند.

باید دید آیا بازهم فدراسیون کشتی به دیدگاه هیأت کشتی مازندران در انتخاب مربیان تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا و قهرمان المپیک احترام خواهد گذاشت یا بازهم باید شاهد گزینش نفرات به صورت سلیقه ای و نورچشمی همچون سنوات گذشته باشیم.


شلمچه نیوز

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 207
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 136
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 136
  • بازدید ماه : 1,390
  • بازدید سال : 20,545
  • بازدید کلی : 102,417